vrijdag 7 november 2014

The DIY way of life

Samen met de bolle buik komt er een kaartje waarmee het toegelaten is om je neer te ploffen in een eerste klasse NMBS-zetel. Zo komt het dat ik in een ochtendspits terecht kwam in een volle trein richting Brussel in een eerste klasse coupé. Ik ging zitten en dook ijverig in mijn tas op zoek naar haakpen en bolletje wol. Al hakend begon ik rond te kijken...

Stel het u voor: mijn medereizigers waren bijna uitsluitend mannen in een donkergrijs tot zwart maatpak, met wit of lichtblauw hemd en een stropdas en zwart glimmende schoenen met punt. De regenmantel aan het haakje en aktetas in de aanslag. In de handen van zo'n 'maatpakker': een laptop, smartphone, tablet of exemplaar van 'De Tijd'. En dan ikke, met een knalrood kleedje en geelgroene regenjas. Het haakwerk op mijn schoot, zijnde een babydekentje met strepen in paars, lila en appelblauwzeegroen.

Op zo'n moment kan je maar één ding doen en dat is glimlachen...
Geen leven in grijs maatpak voor mij, maar een kleurrijke DIY way of life :)

Preview: babydekentje naar een patroon van Drops design

2 opmerkingen:

  1. Oh zo gezellig ^^! Ik haak ook vaak op de trein, weliswaar in een 2de klascoupé ;-). Ik vind het altijd grappig als de mensen kijken van 'wat is die nu aan het doen', al krijg ik af en toe ook wel fijne reacties!

    BeantwoordenVerwijderen