zaterdag 25 mei 2013

Ondertussen...

Ondertussen is het schooljaar al weer ver gevorderd.
En wat hebben we dit jaar al gemaakt?

Broek: Knip 6/2012-12; Wikkelvest: Ottobre 5/2012-2
; Babytrui: Knippie 5/2012-5

 Mijn eerste broek... Tadaa! Ik ben er erg fier op.
Wegens veel koud weer en op maat gemaakt heb ik deze al heel veel gedragen ;-)
De bijpassende wikkelvest met sjaalkraag is ook goed van pas gekomen.
Het valt wel op, de creaties uit het eerste jaar blijven in de kast hangen.
Maar blijkbaar leren we toch bij, want deze outfit is praktisch nog niet in de kast geraakt.
En natuurlijk, met de overgebleven stof, een truitje voor onze kleine jongen.

Daarna volgde een feestkleed, dat niet op tijd kwam voor de eindejaarsfeesten,
en waarin veeeeeeel werk gekropen is.
Ik heb de hele tijd gedacht dat het niet goed ging komen:
stofje was heel fijn en die stroken zouden zeker 'verdikken'
maar toen alle stukjes eindelijk op zijn plaats vielen, was ik toch tevreden ;-)
Hangt in de kast te wachten op een feestje!

Knip 12/2012-18


En, deze week kwam er nog een lief kleedje bij! Een eenvoudig model deze keer.
Het patroon lag al bijna twee jaar te wachten en het stofke was ook al lang gekocht.
En toch het mezelf nog moeilijk gemaakt: de lap stof was eigenlijk net niet groot genoeg
en het bieslint moest volgens onze lerares toch ook nog wel uit diezelfde stof.
Bieslint stikken uit een fijne, rekkende stof is best frustrerend :-s
Dit projectje zat dus al ongeveer twee jaar in mijn hoofd en is nu uitgevoerd... ikke blij :-)

Knip 6/2011-9
En nu gaan we eens een Colette-patroon uitproberen, eens kijken dat dit nog lukt voor het einde van het schooljaar... (wordt vervolgd)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten