maandag 3 september 2012

En toen waren er suikerbonen...

Onze zoon kwam vroeger dan verwacht
en zo kwam het dat mama nog niet helemaal klaar was met de voorbereidingen.
Maar gelukkig waren al meer dan de helft van de zakjes gestikt
en twee dagen voor de geboorte was ook de voorraad suikerbonen gekocht.
Het was alsof mijn moederhart het had voelen aankomen,
of was het ons kleintje dat in de gaten kreeg dat wij in actie geschoten waren
om alles in orde te krijgen? In elk geval...
met een beetje hulp van tante Astrid, meter Ilse en de grootouders
stonden een dag na de geboorte de suikerbonen klaar,
helemaal zoals ik het in gedachten had ;-)

 Konijnenzakjes gevuld met suikerboontjes
en fleecie badgekes op een snoepzakje voor de kindjes
alles met paddenstoeltjes, ah ja 't was voorzien voor september,
ook al is hij geboren in de warmste week van het jaar.

2 opmerkingen:

  1. Hallo,
    Vree tof die konijntjes. Hier ook volop aan het zoeken om mijn doopsuiker zelf te naaien.
    Hoe sluiten de zakjes met de konijntjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      De voorkant is langer dan de achterkant, deze flap aan de voorkant kan dan naar achter geplooid worden. Ik heb de flap de vorm gegeven van een halve cirkel en vastgezet met een kleine veiligheidsspeld, waaraan ook een kaartje met naam en datum hangt. Dit leek mij het meest eenvoudige systeem voor de massaproductie...

      Verwijderen